Elisabeth Groot

Ik ben altijd dol geweest op honden. Mijn eerste hond was Gijs, een Engelse Cocker Spaniel. Later kwam Duco, een Wheaten Terrier. Sinds 2020 is de roedel uitgebreid met Otje, een Lakelandterrier. In 2019 heb ik mijn diploma Kynologisch Gedragstherapeut bij DogVision gehaald. Sindsdien heb ik menig hondeneigenaar gecoacht bij het gedragsprobleem van diens hond. Coaching kan bestaan uit een trainingsconsult of een meer uitgebreid gedragsconsult.

Naast training of therapie bij gedragsproblemen geef ik ook privétraining. Ik ben als Kynologisch Instructeur benoemd door de Raad van Beheer. Om deze benoeming te behouden moet ik jaarlijks nascholingspunten halen. Zo blijf ik op de hoogte van de recente ontwikkelingen en hou ik mijn kennis bij.

Mijn werk voor Duco hondenschool is mijn grote passie. Ik word blij van elke baas en hond die ik op weg kan helpen naar een beter begrip voor elkaar en een diepere band. Of dat nou is door middel van gedragstherapie of een cursus. Naast mijn werk voor Duco hondenschool ben ik instructeur en bestuurslid bij de Kynologenclub Amsterdam.

Visie

Trainen met je hond leidt tot zelfvertrouwen van hond en eigenaar en vormt daarmee een stevige basis voor een band voor het leven. Door training een tevreden hond met een gelukkige baas.

Missie

Door op een positieve manier te trainen met je hond, in zowel gehoorzaamheid als behendigheid, help ik eigenaren en hun hond te leren samenwerken als een hecht team.

Filosofie

"Hij moet het maar kunnen!", dat kennen we niet bij Duco hondenschool. Als een hond een aanwijzing niet opvolgt, snapt deze meestal niet wat er gevraagd wordt.

Het team

Onze spuit elf! Lekker pittig en overal voor te porren.

Mijn senior hond. Met hem is mijn passie voor hondentraining ontstaan.

Elisabeth Groot is gediplomeerd kynologisch instructeur en gedragstherapeut.

Duco

Otje